Provocarea in orice afacere este sa te asiguri ca, atunci cand oamenii cauta un produs sau serviciu ca al tau, te gasesc pe tine, si nu concurenta.
Aici, nu este vorba despre optimizarea facuta la intamplare si de publicitatea cost-per-click (CPC) platita.
Exista multe lucruri pe care le poti face pentru a creste traficul organic fara niciun cost, iar pentru asta nu ai nevoie decat sa te inarmezi cu timp.
1. Optimizeaza pentru cititorii tai, nu pentru motoarele de cautare
Inainte de toate, scrie pentru clientii si cumparatorii tai, astfel incat sa se stie cui ii este dedicat continutul.
Prin crearea unui continut educational calitativ ce rezoneaza cu clientii tai, SEO-ul tau se va imbunatati de la sine. Asta ar insemna sa te implici cu adevarat in ceea ce inseamna preferintele publicului tau si cercetarea minutioasa a cuvintelor-cheie folosite de catre acestia in cautari.
Optimizarea facuta doar pentru motoarele de cautare este inutila, iar tot ce va rezulta va fio „avalansa” de cuvinte-cheie fara sens. Odata ce publicul tau va fi multumit, la fel vor fi si motoarele de cautare.
2. Blog in mod regulat
Blogging-ul este, probabil, cel mai eficient mod de a creste traficul organic pe site.
Iti permite sa aprofundezi mai bine spre deosebire de website si creeaza o sursa variata de continut util, optimizat pentru publicul-tinta, orientat spre nisa ta de piata.
Cu toate acestea, un continut slab scris, spam sau de proasta calitate poate face mai mult rau decat bine. Evita-l!
3. Foloseste cuvinte-cheie lungi
Nu e indicat sa mergi doar pe cuvintele-cheie populare. Utilizeaza, in schimb, cuvinte-cheie care sunt mai potrivite pentru produsele sau serviciile oferite. Cu timpul, Google si alte motoare de cautare iti vor considera potrivit website-ul sau blog-ul pentru subiectul respectiv, ceea ce, la randul sau, iti va clasa continutul in cautarile de top si va ajuta clientii interesati sa te gaseasca.
De retinut: clasarea pe Google inseamna a detine o sfera de influenta pentru un anumit subiect de nisa. Aceasta postare pe blog, de exemplu, este recomandata celor care doresc sa acumuleze cat mai multe cunostinte in ceea ce priveste traficul organic, si nu vizarea fiecarui cuvant-cheie legat de SEO.
4. Introdu Meta Titluri si Meta Descrieri
Titlul meta, adresa URL si descrierea sunt cele trei ingrediente-cheie pentru o pagina web optimizata sau o postare pe blog. Simplu, dar eficient. De fapt, toti factorii SEO din pagina sunt importanti, dar meta descrierile si meta data inseamna ca ii poti comunica lui Google la ce te referi, mai exact.
Aici, ne folosim de o multime de instrumente, inclusiv de plugin-ul Yoast SEO pentru WordPress, instrumentele SEO HubSpot si Ahrefs, pentru a optimiza paginile. Dar nu este suficient doar sa „instalam un plugin”, trebuie sa lucram pe fiecare pagina pe rand.
5. Creeaza, in mod constant, continut de calitate
Incearca sa scrii si sa postezi cat mai des posibil, fara a sacrifica, insa, calitatea!
Cu cat ai mai mult continut de calitate, inclusiv articole de top si postari pe blog – pe site-ul sau blog-ul tau – cu atat mai mult vor creste si sansele tale de a obtine trafic organic.
6. Foloseste link-uri interne
Odata ce ai creat un continut decent, poti folosi link-uri interne catre bloguri si pe site-ul tau, indrumand vizitatorii catre un continut relevant.
Acest lucru iti poate mentine vizitatorii pe site pentru mai mult timp, ceea ce te ajuta sa iti imbunatatesti clasamentul in cautare.
Cu toate acestea, nu folosi in exces link-urile interne – prea multe pot fi considerate spam.
7. Incurajeaza link-urile primite
Google acorda prioritate site-urilor care au multe link-uri primite, in special de la alte site-uri de incredere. Incurajeaza clientii, prietenii, membrii familiei, partenerii, furnizorii, cunostintele din industrii si colegii bloggeri sa se conecteze la site-ul tau.
Cu cat ai mai multe link-uri de intrare (backlink-uri), cu atat mai mult va urca si site-ul tau, care va deveni mai autoritar in ochii motoarelor de cautare. Atentie, insa! Link-urile spam de pe site-uri cu reputatie redusa iti pot afecta SEO-ul!
8. Foloseste-ti propriile resurse
De asemenea, poti crea legaturi catre propriul tau continut, pe blogul tau personal, Facebook, Twitter, LinkedIn, StumbleUpon, etc. – fara spam.
Daca cei veniti de pe retelele de socializare iti citesc continutul, este un semnal puternic pentru Google ca informatiile de pe site-ul tau sunt relevante, utile si interesante.
9. Utilizeaza Social Media
Fa-ti remarcata prezenta pe retelele de socializare precum LinkedIn, Twitter, Instagram si Facebook, etc. Aceasta te poate ajuta sa iti faci cunoscut numele si website-ul in mediul virtual, castigand popularitate.
Adauga optiunea de distribuire pe site-ul tau, astfel incat oamenii sa-ti poata distribui, la randul lor, continutul. Si nu uita sa scrii continut demn de distribuit!
10. Foloseste statistici si valori pentru a optimiza rezultatele
Foloseste ceva de genul Google Analytics pentru a urmari vizitatorii site-ului si blog-ului tau. Afland de unde provin si ce cuvinte-cheie au cautat, te poate ajuta sa-ti optimizezi continutul.
In cele din urma, pentru a creste traficul organic al site-ului, trebuie sa le oferi clientilor ceea ce doresc – sfaturi si informatii de calitate, urmate, indeaproape, de noi perspective.