Obtine viteza paginii, crawling si toate cele mai importante 11 parti ale SEO pentru o mai buna vizibilitate si ranking-uri mai ridicate in motoarele de cautare.
Obtinerea corecta a elementelor cheie din SEO te poate ajuta sa castigi clienti, conversii, si in vanzari.
Este suficient sa cunosti doar 11 elemente SEO? Nici pe departe. Cu toate acestea, intelegerea si aplicarea lor reprezinta un inceput minunat, ajutandu-te la implementarea celei mai bune strategii SEO posibile pentru tine si clientii tai.
Audienta si domeniul de activitate
Domeniul principal de activitate si publicul sau ar trebui sa fie primele luate in considerare pentru orice strategie de optimizare SEO viabila.
- Care este domeniul tau?
- Care este concurenta?
- Unde isi desfasoara activitatea concurenta?
- Cum isi desfasoara concurenta strategia SEO?
- Care sunt cei mai de temut adversari?
Aceste intrebari si nu numai vor stabili urmatorii pasi in formarea strategiei tale SEO.
Cercetarea cuvintelor-cheie
Dupa studierea pietei si cunoasterea potentialilor clienti, este necesara cercetarea cuvintelor cheie pentru a identifica cea mai buna audienta posibila. Insa nu numai ce cauta publicul tau este important, ci si modul in care cauta.
Schimbarile subtile in cercetarea cuvintelor cheie pot ajuta sau, dimpotriva, inrautati o strategie SEO. De aceea, este necesara o intelegere foarte buna a tuturor aspectelor ce privesc schimbarile de pe piata, inclusiv a modului in care utilizatorii influenteaza intreaga strategie SEO.
Nu uita de cuvintele cheie de tip lung(longtail keywords) care pot aduce trafic relevant, super nisat.
Intentia utilizatorului – user intent
Intentia utilizatorului din spatele cuvintelor-cheie este urmatorul lucru absolut esential pentru succesul oricarei campanii SEO. De exemplu, sa presupunem ca publicul tau cauta, in mod normal, „widget-uri pe care vreau sa le aduc impreuna” ca principal punct de pornire.
Pe parcursul cercetarii cuvintelor-cheie, insa, tu poti gasi variante pentru „widgeturi de vânzare”, „Widgeturi DIY” si „widget-uri care rezolva lucrurile”. Fiecare dintre aceste variante pot duce la o crestere de cel putin zece ori a cautarilor care duc inapoi la pagina ta de destinatie. Nu-i asa ca ar fi o idee buna sa le integrezi si pe ele in procesul SEO general?
Daca nu ai facut acest studiu de cuvinte-cheie, si nici ajustari bazate pe schimbarile de pe piata in modul de cautare al publicului, probabil ca nu ai gasit acele cuvinte-cheie decisive, care sa merite targetate. Totul depinde de minutiozitatea modului in care decizi sa faci cercetarea cuvintelor-cheie. Cu cat te implici mai mult intr-o astfel de activitate, cu atat vei gasi mai multe cuvinte-cheie si implicit, oportunitati mai bune de promovare.
Principalele tipuri de cuvinte cheie sunt: informationale, navigationale, tranzactionale si comerciale. Gasesti aici un articol super fain despre aceste tipuri de intent.
Analytics si raportare
Sa fim realisti. Nimic nu este mai important pentru o campanie SEO decat raportarea corecta. Daca nu poti raporta rezultatele pe care campania le obtine cu exactitate, atunci cum te-ai putea astepta sa faci modificarile corecte pe care le necesita o campanie SEO?
Totodata, sa devenim realisti cu privire la altceva. Unele campanii din alte domenii nu au nevoie de modificarile zilnice sau chiar saptamanale ale strategiei cuvintelor-cheie. Mai mult decat atat, unele dintre ele nu necesita actualizari nici macar la fiecare sase luni.
Dar daca afacerea ta este dintr-un domeniu aflat intr-o continua schimbare, unde piata se schimba rapid, este important sa faci o cercetare a cuvintelor-cheie trimestriala sau chiar bilunara, astfel incat sa stii exact ce se cauta.
SEO pentru mobil
Indicele predominant mobil este standardul de facto al Google pentru cautare, cu atentie concentrata asupra site-urilor web mobile in indicele predominant mobil.
Este important de retinut ca acest lucru nu exclude desktop-ul. Site-urile desktop vor functiona in continuare in rezultatele cautarii daca ele sunt cel mai bun rezultat pentru interogare.
Insa trecerea Google la dispozitive mobile inseamna, mai intai, inceputul unei noi ere – o era a rezultatelor de cautare suprasimplificate pentru mase.Totul se va indrepta mai mult spre un singur standard – iPhone sau Android, si ar fi indicat sa te asiguri ca totul functioneaza in parametri normali pe ambele.
5b. Actualizarea elementelor vitale web principale urmatoare ale Google
In cazul in care ai locuit pe o insula pustie fara acces la informatiile SEO timp de cateva luni, afla ca Google va lansa cea mai recenta actualizare a vitezei paginii, numita „Core Web Vitals”.
Ce sunt, mai exact, elementele fundamentale de baza ale web-ului? Acestea sunt un set de valori de viteza, concepute pentru a ajuta webmasterii sa imbunatateasca performanta paginilor lor. Aceste valori includ:
• LCP – Largest Contentful Paint: masoara performanta de incarcare
• FID – First Input Delay: masoara interactivitatea unei pagini web
• CLS – Cumulative Layout Shift: masoara stabilitatea vizuala a paginii web.
Asigura-te, asadar, ca site-ul tau este pregatit pentru acest set de indicatori de performanta, deoarece, desi nu va provoca un haos semnificativ, este posibil ca acest lucru sa schimbe accentul pe viteza paginii, de la o gandire initiala la un punct de optimizare integrat.
Crawling
Crawling-ul este procesul prin care bootii motoarelor de cautare iti descopera site-ul in urma cautarii pe Google.
Daca arhitectura site-ului tau nu este actualizata, nu ai link-uri interne care sa te trimita de pe o pagina pe alta sau daca nu ai nici macar un fisier sitemap.xml (ceea ce nu e bine deloc), motoarelor de cautare le va fi greu sa te acceseze cu crawleri.
Alte probleme includ implementari tehnice care impiedica paianjenii sa acceseze site-ul. Cea mai buna solutie pentru majoritatea specialistilor SEO este sa se asigure ca urmatoarea linie este eliminata din robots.txt:
Disallow: /
Acest lucru este complet diferit de directiva „disallow:”.
Chiar daca diferenta nu este una majora, sensul din spatele ambelor variante poate face diferenta dintre accesarea cu crawleri si indexarea site-ului tau.
Prima directiva transmite serverului tau sa interzica tuturor motoarelor de cautare accesarea cu crawleri a site-ului. A doua va permite tuturor robotilor acces total. O diferenta majora, nu?
Acesta este motivul pentru care este foarte important sa te asiguri ca site-ul tau este 100% functional si poate fi accesat cu crawleri inca de la inceput.
Indexarea
Indexarea este complet diferita de accesarea cu crawleri. Chiar daca aceste doua actiuni sunt legate, ele nu se exclud reciproc..Facand lucruri de genul noindex, nofollow va avea un impact negativ asupra indexarii. Este ca si cum ai face ceva nesabuit, cum ar fi neincluderea unui sitemap.
Desi poti trece peste faptul ca nu ai un sitemap, datorita optiunii Fetch as Google din Google Search Console, este mult mai simplu si mai eficient sa creezi un sitemap pe care sa il trimiti la Fetch as Google.
O alta situatie foarte grava include canonicalizarea paginilor, dar fara identificarea aspectelor de subdomenii. Aceste tipuri de probleme pot duce la indexarea dubla sau tripla a numarului de pagini pe care site-ul tau le are in realitate, ceea ce interfereaza cu algoritmii de clasare Google.
Atunci cand indexarea nu este corecta, exista riscul ca sectiuni intregi ale site-ului sa nu fie luate in considerare, in momentul in care este accesat cu crawleri. De asemenea, acest lucru poate duce la probleme majore de performanta in clasament.
Este si motivul pentru care este atat de important sa efectuezi un audit aprofundat al site-ului, care sa tina cont de aceste lucruri. Atunci cand faci un audit, poti descoperi probleme care nu au fost luate in considerare pana in momentul respectiv. Iar aceste probleme pot face o mare diferenta in performanta site-ului tau.
SEO tehnic
Viteza site-ului. Codificare. JavaScript. Marcare schema. Schema JSON-LD. Canonicalizare.
SEO-ul tehnic ne aduce aproape intotdeauna in minte acesti termeni si altii inruditi.
Atunci cand ceva pe partea tehnica SEO nu merge bine, intregul site poate fi afectat. Iata cateva exemple:
Sa spunem ca ai creat un site la care totul este in regula, dar ai omis un mic detaliu intr-un plug-in canonicalizat. Sau ai creat un cursor mare pentru pagina principala (Homepage) a carui descarcare poate lua pana la 3 secunde.
Aici, greselile intr-o implementare SEO pot deveni destul de dificile, iar lucrurile nu sunt atat de simple precum par. Pe masura ce un site devine mai mare si mai complex, o greseala intr-o parte a implementarii poate afecta, intr-adevar, o alta parte a proiectului tau SEO.
Continutul
Continutul continua sa fie unul dintre standardele de facto prin care specialistii SEO obtin link-uri pentru a contribui la cresterea clasamentului pentru a crea fluxuri de trafic catre un site. Este un alt exemplu in care, daca nu este lucrat corespunzator, continutul poate ajunge sa fie cauza distrugerii existentei unui site web (sau a unui autor).
Nu tot continutul este creat la fel. Exista continut spam si continut autorizat non-spam. In general, daca tu scrii continutul, ai scapat. Nu trebuie sa mai acorzi atentie lucrurilor suspecte precum nivelurile de citire, complexitatea structurii frazelor sau alte lucruri, pentru a crea continut care sa se claseze bine. Dar, atentie! Este suficient sa creezi continut excelent? Nicidecum! Iar cine iti spune asta, te minte!
Continutul bun ar trebui sa fie creat in asa fel incat sa devina si el viral, sa rezoneze cu publicul tau si sa creeze un impact de durata asupra oamenilor, atat de mult incat vor dori sa cumpere de la tine. De asemenea, aceasta „viralitate” te va ajuta sa obtii link-uri naturale (obtinute, nu create) care sunt esentiale pentru construirea de link-uri (link building).
Dar este intotdeauna posibil sa obtii continut bun chiar de la inceput? Nu. Totul trebuie luat treptat. Continutul este realizat corect si este scris bine, cercetarea cuvintelor-cheie arata promitatoare, dar continutul tot scade tare.
Cand vine vorba de continut, exista lucruri pe care le poti face corect. Targeting pe cuvinte-cheie, optimizari on-page, optimizari meta, fara greseli de tipar, fara greseli gramaticale, imagini optimizate. Dar, din motive necunoscute, continutul „nu ajunge” la public. In aceste cazuri, raspunsul nu este simplu. Nu putem spune ca continutul a fost ingrozitor sau rau, atunci cand el este scris bine. Si nu putem spune ca nu a indeplinit cerintele specifice.
Pur si simplu, continutul „nu reuseste”. Si nu e mereu din vina ta. Sau a publicului tau. Poate nu era momentul potrivit. Poate fi frustrant cand se intampla acest lucru. Important este, insa, sa continui sa furnizezi continutul corect, indiferent de situatie. Si atunci, totul se va rezolva de la sine.
Backlinkurile
Backlinkurile continua sa fie un factor major de clasare, indiferent ca ne place sau nu. Conform Regulamentului Google pentru webmasteri, exista link-uri care nu sunt adecvate pentru Google.
Backlinkurile care sunt spam prin natura lor sunt considerate rele. Link-urile ar trebui sa provina de pe site-uri cu autoritate non-spam, de inalta calitate. Din nou, cuvantul-cheie, aici, este calitate.
Obtinerea repetata a unui link neadecvat iti poate aglomera profilul de link, iar acest lucru se poate intoarce impotriva ta. Cheia pentru o buna implementare a profilului de link-uri este sa te asiguri ca modifici usor profilul, ca nu mergi intotdeauna pe un singur tip de link si ca mentii un raport adecvat intre toate tipurile de link-uri pe care le urmaresti.
Desigur, toate acestea nu iti garanteaza ca site-ul va ajunge pe primul loc in Google, dar aceste indrumari generale te pot ajuta sa te indrepti spre directia cea mai buna, spre cele mai bune practici pe care sa le urmezi atunci cand creezi urmatorul profil de link-uri.
Poti avea cele mai iscusite planuri din lume. Poti avea cea mai buna, cea mai minunata idee pentru site-ul tau. Dar, fara a lua masuri pentru ca acest site sa devina realitate, esti doar unul care completeaza lista visatorilor din online, care doresc sa se imbogateasca rapid si sa traiasca visul american.
Cu toate acestea, odata ce ai luat masuri si ai acel proiect – corecteaza restul acestor factori SEO. Iar de indata ce totul este planificat, ai cele mai mari sanse sa beneficiezi de un SEO de calitate si sa te bucuri de castiguri financiare pe masura efortului depus.
Afla cat te costa sa faci seo pentru website-ul tau sau citeste-ne blogul si invata singur.