Termenul „trafic organic” este utilizat pentru a face referire la vizitatorii care acceseaza site-ul dvs. web, ca urmare a rezultatelor cautarii neplatite („organice”). Traficul organic este opus traficului platit, care defineste vizitele generate de anunturile platite. Vizitatorii care sunt considerati organici gasesc site-ul dvs. web dupa ce au folosit un motor de cautare precum Google sau Bing, astfel incat nu sunt „indrumati” de niciun alt site web.
Cel mai simplu mod de a creste traficul organic al site-ului dvs. web este sa publicati continut relevant si de calitate pe blogul dvs. in mod regulat. Aceasta este, insa, doar una dintre strategiile utilizate pentru achizitia de noi vizitatori. Filiala marketingului online care se concentreaza direct pe imbunatatirea traficului organic se numeste SEO – optimizarea motoarelor de cautare.
Traficul organic este obtinut din aparitia site-ului in rezultatele unei cautari pe care utilizatorii le efectueaza in motoarele de cautare, precum Google, Yahoo sau Bing. Traficul organic este trafic gratuit, acest aspect fiind ceea ce il face tipul de trafic pe care il doresc cel mai mult proprietarii de site-uri.
Unde vezi traficul organic în Google Analytics?
Primul pas pe care trebuie sa il faceti pentru a analiza traficul organic, traficul SEO, in Google Analytics este sa accesati raportul Grup de canale, pe care il gasiti facand clic pe Achizitie / Tot traficul / canalele. Astfel, puteti vizualiza traficul diferit al site-ului pe surse. Accesand Cautarea organica, veti putea analiza in detaliu indicatorii corespunzatori traficului organic.
Acest raport este unul dintre cele mai importante in evaluarea rezultatelor strategiei de optimizare SEO. Puteti analiza valori mai sofisticate, cum ar fi pagini de destinatie si cuvinte cheie care au atras cel mai mult trafic organic si multi alti indicatori relevanti.
Analytics este o aplicatie oferita gratuit de Google care monitorizeaza toata activitatea pe o pagina web, un instrument de analiza a site-urilor web. De obicei, majoritatea proprietarilor de site-uri folosesc acest instrument pentru a vedea traficul general al site-ului, timpul mediu petrecut de vizitatorii site-ului, numarul de pagini vizitate, sursele de trafic (directe, organice, trimiteri, trafic platit), plus cuvintele cheie care au generat traficul organic.
Interpretarea informatiilor afisate in cont ne arata calitatea traficului si sursele care il genereaza. GA este obligatoriu sa monitorizeze orice campanie de pe un site web. Fie ca vorbim despre trafic organic sau trafic platit (trafic publicitar), putem analiza performanta cuvintelor vizate. Mentionam ca, in cazul cuvintelor cheie, cel mai important factor de urmarit este conversia, iar apoi puteti analiza timpul petrecut pe site de catre cei care au venit pe site dupa aceste cuvinte cheie, numarul de pagini vizitate si ratele de respingere.
Pentru cei care analizeaza in detaliu sursele de trafic ale unui site, aparitia „ nu poate fi furnizat” in Google Analytics a inceput sa se mareasca odata cu cresterea procentuala a acestui trafic. Practic, traficul „nu este furnizat” este trafic organic provenit de la motorul de cautare, dupa accesarea rezultatelor afisate pentru cuvinte cheie diferite.
Pe 18 octombrie 2011, Google a anuntat oficial aceasta decizie, despre care spun ca vine sa protejeze utilizatorii motoarelor de cautare. Practic, de atunci, Google a inceput sa securizeze cautarile.
Chiar daca traficul care nu este furnizat a depasit 85%, putem vedea ce cuvinte cheie au adus trafic si cat de mult trafic in Google Search Console. Daca conectati Consola de cautare cu contul Analytics, puteti vedea toate informatiile din Search Console in Analytics integrate cu conversiile. Acum veti sti ce cuvinte cheie se transforma mai bine si va veti concentra pe ele pentru a creste traficul organic adus de ei si pentru a avea mai multe vanzari.
Imbunatatirea timpului petrecut pe site, dupa ce un utilizator a ajuns la o pagina din site-ul dvs. sau din magazinul online, cresterea numarului de pagini vizualizate intr-o sesiune si scaderea ratei de respingere, poate fi un semn clar ca ofera o experienta placuta pentru cei care va viziteaza site-ul. Dupa aceasta, trebuie sa imbunatatiti conversia, ceea ce fac utilizatorii pe site-ul dvs. dupa ce ajung acolo, practic de aici, incepe intregul proces de comanda.
Optimizarea motorului de cautare se schimba continuu si nu este o veste noua, trebuie sa o acceptati si sa luati masurile necesare.
Ce este traficul direct?
Trafic direct inseamna toti utilizatorii care au introdus adresa URL a unui site web direct in bara de cautare a browserului lor. Traficul direct include, de asemenea, utilizatorii care au facut clic pe link-ul unui site prin categoriile „Favorite” ale unui browser. De asemenea, atunci cand vorbim despre trafic direct, numaram utilizatorii care fac clic pe linkurile din documente neindexate.
Datele acestui trafic trebuie luate cu grija, deoarece, in multe cazuri, provin de la angajatii interni, parteneri sau clientii actuali care trec pe site-ul dvs. pentru a se conecta la contul lor. Dar acest lucru indica, de asemenea, o mare notorietate daca utilizatorii vin spontan pe site-ul dvs.
Dobandirea de noi vizitatori este esentiala, dar pastrarea lor este si mai importanta. Deoarece este realizat de vizitatorii relevanti, traficul direct este un semn esential al starii de sanatate a site-ului. Numarul de vizite directe, proportia lor in totalul vizitelor, precum si comportamentul celor care au mers direct pe site (in Google Analytics este intre segmente predefinite, deci la cateva clicuri distanta) sunt indicatori importanti in analiza calitatii traficului unui site web. Instrumentele de analiza web segmenteaza traficul in functie de sursa si marcheaza distinct traficul direct.
Diferenta dintre sursele de trafic organic si cele directe
Pe de o parte, avem trafic de cautare, pe de alta parte, trafic direct. Exista doua surse complet diferite. Dar cand cineva cauta adresa exacta a site-ului din motorul de cautare, se numeste trafic de cautare de marca.
Traficul este unitatea de masura a unui site web. Scopul oricarui site este atragerea traficului, deoarece un numar mare de vizitatori reprezinta un numar mare de clienti pentru companie, iar clientii genereaza venituri. In acelasi timp, este important sa stim ce tipuri de trafic sunt, cum si cand putem atrage vizitatori.
Traficul direct este reprezentat de accesarile directe ale site-ului. Acest tip de trafic include utilizatorii care acceseaza acelasi site direct si regulat, fara a utiliza motoarele de cautare. Dupa cum am mentionat anterior, timpul petrecut pe site este un indicator semnificativ care sugereaza Google ca site-ul dvs. ofera continut de calitate si va ofera astfel mai multa autoritate (autoritate de domeniu).
Cum sa cresti traficul organic?
Cu totii ne dorim mai mult trafic organic pe site-urile pe care le gestionam. Fie ca vorbim de magazine online, site-uri de prezentare a serviciilor sau site-uri de publicare, in fiecare dintre aceste cazuri, un volum mai mare de trafic relevant se reflecta in cresterea numarului de comenzi, cifra de afaceri sau venituri din publicitate.
• Tine cont de SEO!
Principalul avantaj al SEO este ca ofera rezultate permanente. In loc sa va canalizati eforturile pe reclame raspandite pe internet, mai bine va configurati site-ul pentru robotii motoarelor de cautare care va parcurg paginile web. Un lucru esential de cautat este alegerea cuvintelor cheie, selectarea acestora dupa volumul de cautare a cuvintelor cheie. Te ajuta sa cresti organic in motoarele de cautare, atat timp cat pastrezi un echilibru intre cuvintele de cautare inalta si cuvintele de concurenta scazuta.
• Creati un blog pentru site-ul dvs. sau magazinul online
Daca magazinul dvs. online nu are un blog activ, trebuie sa creati un blog pentru site-ul dvs. Blogging-ul este un mod foarte eficient de a atrage publicul si de a genera mai mult trafic si, prin urmare, mai multe vanzari pentru afacerea dvs. De ce? Pentru ca ajuta SEO.
Prin legarea blogului si magazinului online, Google va va percepe ca fiind relevant pentru nisa dvs. si va va oferi un loc mai bun in rezultatele cautarii.
Un articol de blog de calitate spune povesti care atrag vizitatorii si ii transforma in consumatori crescand sansele de implicare.
• Fii activ pe Social Media!
Se spune ca daca nu sunteti prezent pe social media, nu existati. Pentru afacerea dvs., continutul de calitate pe site si pe blog este important, dar veti avea nevoie de mentiuni si pe alte site-uri web (backlinks) si pe social media. Publicarea postarii de pe blogul dvs. pe retelele de socializare va trimite semnale sociale catre Google care va pot ajuta sa obtineti un clasament mai bun.
• Nu neglijati designul!
Primul impact si toata experienta pe care utilizatorul o are pe site conteaza asupra modului in care se transforma site-ul dvs. web. Adesea, rata ridicata de respingere se datoreaza unei interfete web neprietenoase. Cu alte cuvinte, daca ajungem pe un site si nu gasim meniul de navigare si suntem atacati de o avalansa de pop-up-uri, cel mai probabil nu vom avea rabdare sa cautam ceea ce avem nevoie.
• Primul alineat si Headlines
Ca un factor de clasare pe pagina, primul paragraf si titlurile sunt importante. Toate elementele de pe pagina sunt optimizate in functie de cuvintele cheie. Primul paragraf trebuie sa contina principalele cuvinte cheie importante si sa explice ce va gasi utilizatorul in articol. Subtitlurile care apar pe pagina sunt la fel de importante, deoarece vor ajuta cititorul sa inteleaga foarte repede ce vor gasi pe pagina respectiva. Daca un utilizator scaneaza pagina si in 10-15 secunde nu gaseste ceea ce are nevoie, este foarte probabil sa plece. Subtitlurile ajuta, de asemenea, la structurarea continutului.
• Imagini optimizate SEO
Cat de importante credeti ca sunt imaginile in comertul electronic? Ati cumpara un produs daca nu ati vedea cum arata? Marea majoritate a site-urilor de comert electronic utilizeaza aceleasi fotografii de la furnizori. Daca sunt atat de importante, cred ca ar merita sa investesti in imagini profesionale ale produsului. Si setarea unui text ALT adecvat la imagini folosind cuvintele cheie principale, este obligatoriu daca doriti sa aveti un site web bine optimizat.
• Date structurate – Schema.org.
Pe scurt, ce este Schema.org? Este un limbaj de marcare pe site, care „traduce” limbajul nostru natural in date structurate pe care Google le poate intelege cu usurinta.
De exemplu, Google a avut probleme cu intelegerea paginilor de produse. Implementarea datelor structurate pentru produse, recenzii sau altele specifice, cum ar fi retetele ajuta robotii google, iar acest lucru va duce la un clasament mai bun pentru paginile de produse.
• Titlu si meta descrieri
Titlul si meta descrierea sunt foarte importante. Este modul in care va arata legatura dvs. in paginile cu rezultatele motorului de cautare, care descrie la ce pagina va ajunge utilizatorul dupa ce faceti clic.
Trebuie sa introduceti cuvintele cheie pentru care doriti ca pagina sa fie clasata in titlu si meta descriere si sa pastrati un mesaj clar si de conversie. Imbunatateste CTR si veti primi mai multi vizitatori pe site-ul dvs. web.
• Publicati continut orientat catre probleme specifice domeniului de activitate
Trebuie sa stiti foarte bine piata in care activati si sa intelegeti nevoile clientilor pentru a le oferi ceea ce doresc. Trebuie sa furnizati informatii detaliate si concrete despre ceea ce ofera produsul sau oferta. Crearea de continut optimizat pentru traficul organic si pe subiectul potrivit va aduce vizitatori de calitate care vor converti oportunitati si vor aduce mai multe vanzari.
Ce este traficul organic în Google Analytics?
Traficul organic este traficul care vine din accesarea site-ului din cautarile vizitatorilor pe Google, Yahoo, Bing sau alte motoare de cautare. Este acel trafic pe care il obtineti „in mod natural” si cel mai dorit dintre toate. Acest trafic este vizat, cei care vin pe site vin dupa cautari prin cuvinte cheie sau expresii care sunt legate de subiectele abordate pe site.
De ce este important traficul organic?
Traficul organic este important, deoarece ajuta site-ul sa functioneze corect si poate creste popularitatea site-ului. Daca vindeti lucruri diferite pe acel site, traficul organic va ajuta sa generati mai multe vanzari.
Ce este traficul direct în Google Analytics?
Traficul direct in Google Analytics se gaseste accesand raportul Grup de canale, pe care il gasiti dand clic pe Achizitie / Toate traficul / canalele. Traficul direct reprezinta toti utilizatorii care au introdus orice adresa URL a unui site web direct in bara de cautare a browserului lor.