Conteaza SEO pentru fiecare business in parte sau doar anumite tipuri de afaceri au nevoie de astfel de servicii? Chiar este necesar sa investesti in optimizarea motorului de cautare ori te poti descurca si fara?
Daca iti pui astfel de intrebari, te afli in locul potrivit. In calitate de experti in domeniul optimizarii motoarelor de cautare (SEO – Search Engine Optimization), putem afirma cu tarie ca SEO poate face diferenta pentru business-ul tau online.
In randurile urmatoare, iti vom explica importanta unei astfel de optimizari si iti vom spune care sunt categoriile de afaceri care au nevoie de ea, oferindu-ti, totodata, informatii importante prin care sa aprofundezi cat mai bine acest subiect de interes.
Inainte de toate, sa incepem cu o explicatie generala a modului in care functioneaza SEO si ce impact are acesta in ceea ce priveste clasamentul site-ului tau in SERP (Search Engine Results Page).
Cum functioneaza SEO
Optimizarea SEO consta in mai multe strategii, actiuni si cele mai bune practici, toate acestea avand ca scop final imbunatatirea pozitiei site-ului tau in motorul de cautare – de unde si denumirea de ,,search engine optimization”.
Exista doua tipuri de SEO:
1. SEO on-page
SEO on-page consta in fiecare actiune pe care o poti stapani pe website-ul tau, pentru a-I imbunatati clasamentul. Ne referim, aici, la actiuni precum viteza site-ului, prezenta cuvintelor-cheie, prezenta textului in header, linkurile interne si asa mai departe.
2. SEO off-page
SEO off-page consta in orice actiune realizata pe site-uri externe si care iti poate influenta clasamentul. In majoritatea cazurilor, acesta se refera la link-uri.
Pentru a-ti optimiza site-ul in clasamentele superioare pentru motoarele de cautare, este nevoie de timp, de cunostinte si de implementarea cu succes a factorilor SEO pe pagina, ca de altfel, in afara paginii dorite (factori on si off-page).
SEO implica foarte multi factori de clasare. De aceea, te poti gandi la site-ul de pe primul loc ca la castigarea unui fel de triatlon. Daca vorbim de un adevarat triatlon, castigatorul portiunii de alergare nu inseamna neaparat si castigatorul intregii curse. Asa stau lucrurile si cand vine vorba de SEO. Site-ul cu cele mai multe link-uri, cele mai multe pagini sau cei mai multi vizitatori nu este obligatoriu site-ul # 1. Performanta generala a site-ului web este cea care determina cine va iesi pe primul loc.
De ce este importanta optimizarea SEO?
![](https://daseo.ro/wp-content/uploads/2021/10/seo-1024x576.jpeg)
SEO reprezinta modalitatea motorului Google de a determina care sunt site-urile ce merita sa fie clasate pe pozitii superioare pentru fiecare cautare introdusa in motorul de cautare. In lipsa unui SEO actualizat, ar fi foarte usor sa manipulezi rezultatele cautarii, astfel incat site-ul cu cele mai multe link-uri sau cu cele mai multe pagini – toate generate cu usurinta de software – sa fie clasat, in mod constant, pe primul loc.
SEO este important deoarece mentine rezultatele cautarii cat mai corecte. Prin reducerea capacitatii de a manipula astfel de rezultate cat mai mult posibil, site-urile care apar la fiecare cautare sunt acolo pentru ca el emerita, intr-adevar, sa se afle pe acea pozitie. Efortul depus si un site web ce atrage vizitatori in mod constant se coreleaza cu clasamentele ridicate ale motoarelor de cautare, astfel ca, daca si site-ul tau va indeplini aceste criterii, sansele ca sa apari in SERP vor fi si ele unele mari.
Utilizatorii au incredere in motoarele de cautare, iar obtinerea unui loc fruntas in clasamentul acestora va indica acestora faptul ca site-ul tau este o sursa online credibila. Astfel spus, cu cat te vei clasa mai sus in paginile cu rezultate, cu atat mai multe click-uri si trafic va genera si site-ul tau. De asemenea, SEO imbunatateste si experienta utilizatorului, ceea ce inseamna ca este foarte posibil ca vizitatorii sa devina clienti, iar clientii – cumparatori frecventi.
Nu in ultimul rand, SEO este rentabil. De ce spunem asta? Industriile competitive sunt dispuse sa cheltuie sume mari de bani pe traficul platit. In cazul in care ai la dispozitie un buget restrans, SEO reprezinta modalitatea ideala de a genera trafic de calitate catre website-ul tau, fara a plati pentru acesta.
Cum ar fi cautarea fara SEO?
In lipsa unei optimizari SEO, este greu de spus cum am putea gasi vreodata site-uri web, companiile care ne intereseaza sau informatiile pe care le cautam zilnic. Rezultatele motorului de cautare ar fi usor de manipulat, iar, ca utilizatori, am fi nevoiti sa cautam mult mai mult si am gasi cu greu site-urile cu adevarat valoroase.
Practic vorbind, SEO este important, deoarece ajuta utilizatorii sa nu caute mai mult decat cateva secunde pentru a gasi informatiile sau produsele dorite. Putem spune ca SEO stabileste un fel de ,,ordine naturala” care nu ar fi posibila in absenta sa.
Este SEO important pentru orice tip de afacere?
![](https://daseo.ro/wp-content/uploads/2021/10/seo-in-2018-760x400-1.png)
Daca ai ajuns sa citesti acest articol, putem anticipa intrebarea pe care urmeaza sa o pui – ,,SEO este cu adevarat important pentru mine?”. Poate ca ai o afacere intr-un domeniu in care concurenta este mica sau deloc, asa ca e posibil sa te afli deja pe primul loc in rezultatele cautarii.
Pe de alta parte, la polul opus, s-ar putea sa intampini dificultati in obtinerea unui loc fruntas in clasament si sa te intrebi daca existe alte optiuni, ce nu au legatura cu SEO, care sa-ti ofere vizibilitatea de care ai nevoie.
Indiferent de situatia in care te afli, daca detii un site web pentru afacerea ta online, SEO este important! Fie ca business-ul tau e mai nou sau mai vechi, daca are sau nu succes, daca e mic sau mare, SEO va fi esential pentru succesul tau in online!
Iata si cateva exemple de industrii si afaceri care pot beneficia de servicii SEO:
• Productie
• Sanatate
• Retail
• Servicii de domiciliu
• Incalzire, Ventilatie si Aer Conditionat pentru spatii comerciale si rezidentiale
…iar lista poate continua. De ce? Pentru ca SEO-ul tau este ceva asupra caruia ai control.
Sunt multe lucruri legate de afacerea ta pe care nu le poti controla, fie ca vrei sa accepti asta sau nu. Nu sta in puterea ta sa poti controla cand apare un concurent nou, cat de bine reactioneaza clientii la lansarea unui produs nou si profiturile tale trimestriale.
In schimb, cu SEO poti influenta clasamentul. Iar acest lucru inseamna, intr-o anumita masura, ca poti controla numarul de vizitatori de pe site-ul tau –fapt ce afecteaza in mod direct numarul de vanzari online sau de potentiali clienti pe care ii poti obtine.
Investind in optimizarea pentru motorul de cautare al site-ului tau, vei face o investitie directa care vizibilitatea si, implicit, profitabilitatea acestuia. Astfel ca, indiferent de ce s-ar intampla in ziua urmatoare, in cazul in care SEO-ul tau este constant, poti conta pe aceasta vizibilitate pentru a-ti ajuta afacerea sa creasca si sa ,,infloreasca”.
Acesta este motivul pentru care SEO este atat de important, indiferent de tipul de afacere pe care o detii. Si avand in vedere modul in care motoarele de cautare evolueaza, este putin probabil ca SEO sa-si piarda importanta pe viitor.
SEO – mai important pentru unele afaceri decat pentru altele?
Poate te intrebi daca merita cu adevarat sa investesti in SEO pentru website-ul tau. Intrebarea se afla pe buzele tuturor: au unele companii sau industrii nevoie de optimizarea motoarelor de cautare mai mult decat altele?
Adevarul este ca fiecare site web are cerinte sau nevoi diferite atunci cand vine vorba de SEO. Insa rareori se intampla ca afacerea sau industria sa fie cele care determina aceste nevoi. De regula, este vorba de factori precum:
• Stadiul de crestere in care se situeaza site-ul
• Modul in care vizitatorii reactioneaza prima data cand il acceseaza
• Cuvintele-cheie pentru care se claseaza business-ul
• Concurenta pentru acele cuvinte-cheie
• Daca a fost facut sau nu SEO in trecut
• Daca site-ul se afla sau nu sub vreo penalizare Google.
Singurul aspect in care industria ar putea avea un impact asupra afacerii tale este in ceea ce priveste concurenta. Chiar si asa, SEO este la fel de vital pentru orice afacere, indiferent de industrie sau concurenta.
Acest lucru se datoreaza faptului ca nu ai puterea de a controla multi dintre factorii care te inconjoara, insa, dupa cum am mentionat anterior, poti controla tot ce tine de optimizarea motorului de cautare.
Asa ca…de ce nu ai face-o, daca ai putea influenta in mod direct traficul, clasamentul, vanzarile si potentialii clienti ai site-ului? Daca iti doresti o optimizare seo pentru magazinul tau online, avem pregatite solutii pentru orice nisa.
Poate o afacere sa se opreasca din a face SEO, odata ce are succes online?
Sa presupunem ca peste cativa ani, afacerea ta va cunoaste un succes urias in online. Site-ul tau castiga cu usurinta link-uri, te bucuri de un flux constant de utilizatori si constati o crestere regulata a vanzarilor. Mai e nevoie sa te gandesti la optimizarea motorului de cautare, tinand cont ca totul e in grafic? Raspunsul este DA!
O afacere NU se poate opri din a face SEO, odata ce are succes online. Oricat de mult succes ar avea, nu trebuie oprita niciodata optimizarea site-ului. Pana si cele mai mari si profitabile companii din lume aleg sa foloseasca un anumit nivel de SEO. Insa, in acest caz, datorita succesului lor, este posibil ca la ele sa difere cantitatea de timp si resurse pe care au ales sa le dedice fiecarei tactici SEO in parte.
Atunci cand vine vorba de SEO, nimic nu e sigur. In prezent, Google acorda o mare pondere numarului, calitatii si relevantei link-urilor care indica site-ul web, dar, peste cateva saptamani situatia s-ar putea schimba, constatandu-se ca link-urile nu mai sunt la fel de importante si ca, de fapt, cantitatea de continut de pe site-ul tau joaca un rol mai important in determinarea clasamentului.
Tinand cont de faptul ca SEO se afla intr-o continua schimbare, este esential sa nu presupui ca site-ul pe care il detii, in starea sa actuala, isi va mentine intotdeauna pozitia pe care se afla. Motoarele de cautarea vor lua in considerare cat de nou este continutul tau si cat de recent s-au conectat alte site-uri la al tau. Daca nu iti actualizezi continutul, risti sa nu obtii link-uri noi, iar site-ul tau isi va pierde, astfel, relevanta, in timp.
Concurenta va lucra intotdeauna pentru a te depasi, iar motoarele de cautare se vor afla intr-o continua schimbare. Drept urmare, daca nu tii pasul cu optimizarea site-ului, nu vei reusi sa ii mentii succesul pe termen lung. Pe scurt, nu inceta sa faci SEO – Search Engine Optimization – dupa ce ai succes!
Gasirea unei agentii SEO potrivite
Nu mai este un secret faptul ca industria SEO se afla intr-o continua evolutie. Este si motivul pentru care trebuie sa fii mereu la curent cu ultimele tendinte, pentru a-ti mentine clasamentul in rezultatele cautarii.
Asadar, fara indoiala, ai nevoie de un partener SEO de incredere care sa inteleaga pe deplin afacerea ta si sa lucreze cat mai bine cu tine, cu scopul de a implementa solutiile SEO potrivite care sa te ajute sa ajungi la cat mai multe persoane si care, mai presus de toate, sa genereze venituri.
Te sfatuim ca atunci cand selectezi o agentie SEO potrivita pentru afacerea ta, sa iei in calcul mai multi factori-cheie:
- Performante anterioare
O agentie de renume va publica online portofolii si testimoniale ale clientilor – lucru ce iti permite sa revizuiesti munca lor din trecut si sa stabilesti mai usor daca firma respectiva este potrivita petru afacerea ta. Este foarte important sa alegi o agentie SEO in care sa poti avea incredere, iar cercetarea istoricului acesteia te va ajuta sa iei decizia corecta.
- Aria de expertiza
Trebuie sa iei in considerare inclusiv aria de expertiza a firmei. Mai exact, este necesar sa determini ce anume doresti sa imbunatatesti cu prezenta ta online, alegand o firma specializata in acea zona. Este agentia respectiva specializata in SEO sau in e-mail marketing? Este un aspect care te va ajuta sa-ti atingi obiectivele business-ului.
- Preturi
In momentul in care alegi agentia SEO, pretul nu ar trebui sa fie niciodata factorul decisiv. Desi ne putem gandi ca, probabil, nu ai un buget limitat, este important sa iti amintesti de faptul ca vei obtine exact lucrul pentru care platesti. De exemplu, daca o agentie promite servicii SEO ,,ieftine”, e foarte posibil sa sacrifici calitatea. Orice agentie SEO ar trebui sa ofere preturi personalizate si corecte, insotite de servicii de calitate care sa iti permita sa profiti la maximum de campaniile de SEO.
Daca ai nevoie de sfaturi in legatura cu optimizarea seo a website-ului tau, sau doresti o oferta de pret, poti sa ne contactezi aici. Colegii nostrii asteapta cu nerabdare proiecte cu dificultate ridicata 🙂 .