Cauti sa optimizezi o pagina curenta de pe site-ul tau? Utilizarea Google Search Console este una dintre cele mai eficiente modalitati de a efectua cercetari de cuvinte-cheie, de a afla pentru ce anume este rankat site-ul si de a sustine traficul.
In 2018, Google a reconceput Search Console, odata cu noul aspect aparand si noi functii, ca de altfel, posibilitatea de a analiza si mai multe informatii.
Pasii de mai jos reprezinta o modalitate rapida de a ridica o pagina, de a determina cum functioneaza pagina si de a face mici modificari pentru a creste rapid traficul.
Utilizarea unei astfel de optiuni pe cele mai accesate pagini ale site-ului tau poate avea un impact rapid!
Pasul 1: Adu-ti pagina de interes in Google Search Console
La incarcarea Google Search Console, acceseaza “NEW” („Deschide raportul”) din partea dreapta, sus si selecteaza PAGE. Dupa care introdu linkul pentru care vrei sa vezi numarul clickurilor si impresiilor.
Pasul 2: Selecteaza pagina pe care doresti sa o optimizezi
Puteti vedea in tabul de QUERIES, toate interogarile pentru care este afisata pagina ta,
Dupa ce ai extras pagina, da click pe adresa URL, iar raportul se va actualiza pentru a afisa statistici special pentru pagina respectiva.
Pasul 3: Uita-te la Interogari(Impressions)
Da click pe Queries (Interogari), iar pe ecran ti se vor afisa cuvintele-cheie pentru care este rankata pagina ta in prezent. In mod implicit, Google Search Console va afisa, mai intai, expresiile care au primit cele mai multe click-uri, dar poti, de asemenea, sa alegi dupa afisari.
Cel mai simplu mod de a gasi oportunitati de optimizare seo este sa te uiti (click) la ce cuvinte-cheie si expresii obtii, in prezent, trafic. Compara acele cuvinte cu cuvintele din urmatoarele elemente ale paginii tale:
- Title tag (Eticheta de titlu)
- H1 (Subiectul respectivei pagini)
- H2 (Indicarea altor sectiuni de continut)
- Body content (Continutul corpului paginii)
- Alt tags (Etichete Alt)
Daca anumite cuvinte nu sunt incluse in aceste elemente ale site-ului tau, procesul de optimizare este unul simplu. Ia acele cuvinte care lipsesc si gaseste o modalitate de a le incorpora. Rank-urile tale pentru frazele respective vor creste, ducand, implicit, la o crestere si a traficului.
Daca te iei dupa afisari, ai grija sa nu optimizezi frazele/expresiile pentru care ar putea fi rankata deja o alta pagina de pe site-ul tau. Cea mai sigura metoda de utilizare a acestei tehnici este optimizarea in jurul cuvintelor-cheie care primesc click-uri, si nu in jurul „Impresiilor”.