Una dintre cele mai subestimate si subevaluate valori ale oricarei campanii SEO pe site este rata de respingere („bounce rate”). Ce inseamna rata de respingere si de ce este importanta? Este o intrebare excelenta, la care Google nu ne ofera prea multe informatii.
Rata de respingere reprezinta procentul de vizitatori care intra pe un website si pleaca inainte de a petrece pe el suficient timp considerat semnificativ de catre motorul de cautare.
Rata de respingere(Bounce Rate). Definitie
In primul rand, ar trebui sa definim cuvantul „respingere” („bounce”) in termeni SEO.
Un bounce este atunci cand un utilizator face o cautare folosind Google pentru a-ti gasi site-ul prin cautari specifice de cuvinte-cheie, si, dand click pe cuvintele-cheie mentionate, imediat (sau intr-un anumit interval de timp care nu este stabilit de Google) face click pe butonul de intoarcere (butonul „Inapoi”) al browser-ului – ducand astfel inapoi utilizatorul la afisarile Google.
Totul poate parea putin complicat, dar este destul de simplu daca stam sa ne gandim la modul in care functioneaza motoarele de cautare si la motivul pentru care un „bounce” ar putea influenta in mod negativ ranking-urile unui website.
De ce conteaza rata de respingere?
In principal, atunci cand gandesti ca Google, analizezi optiunile utilizatorilor la scara mare. Google are miliarde de cautari, zilnic. Cu acea cantitate uriasa de date, el poate face anumite presupuneri despre utilizatori si site-uri pe care nici macar nu le-ai crede posibile.
De exemplu, Google stie ca cutitele sunt asociate cu sabiile. Pentru noi, ca oameni, este o concluzie usor de realizat, dar pentru un robot este o constatare extrem de dificil de realizat.
Cu toate acestea, la Google, robotul a vazut mii de pagini web cu cuvantul-cheie „cutite” si a mai vazut, totodata, ca multe dintre aceste pagini web arata si cuvantul-cheie „sabii”. Deci, dupa Google, cutitele si sabiile „merg mana in mana”!
Mergand pe acelasi fir, si anume, de a gandi ca Google, imagineaza-ti un site pe care Google il claseaza pe prima pagina, intr-o cautare de cuvinte-cheie. Toata lumea isi doreste sa fie pe prima pagina Google.
Acum, sa ne imaginam ca aceasta clasare a site-ului pe prima pagina se bucura de mult trafic, dar cea mai mare parte a acestui trafic paraseste site-ul in cinci secunde sau chiar mai putin. O concluzie rezonabila ar fi ca site-ul nu este unul foarte bun, deoarece mii de persoane il acceseaza si 95% dintre acestea pleaca de pe el in cinci secunde sau mai putin. Ce ar fi putut castiga in cinci secunde sau mai putin?
Google urmareste acest lucru, monitorizand traficul unui site si modul in care utilizatorii reactioneaza la site. Daca acei utilizatori pleaca imediat, Google nu va lasa pentru mult timp rezultatul cautarii pe prima pagina, deoarece obiectivul sau este sa ofere primele zece rezultate ale cautarii pentru fiecare interpretare posibila a unei cautari de cuvinte-cheie.
Cum evalueaza Google rata de respingere?
Google nu ne spune cum evalueaza el un „bounce”. Presupunerile noastre sunt descrise mai sus, dar asta nu inseamna ca sunt exacte sau perfecte. Echipa noastra de specialisti isi reevalueaza constant teoriile asupra efectului ratei de respingere.
Google nu ne da informatii exacte despre acest „bounce” deoarece asta ar insemna ca cei care fac blackhead SEO l-ar face sa creada/pacali ca site-ul lor are o rata de respingere de 0%. Iar acest lucru ar duce, in cele din urma, la o gramada de site-uri indoielnice si de cea mai proasta calitate pe prima pagina Google – lucru cu care Google se confrunta, de altfel, zi de zi.
Cum reduci „bounce rate-ul” pentru site-ul tau?
Reducerea ratei de respingere a unui site poate fi dicila uneori, iar in alte cazuri – fara prea mult efort. Fiecare site este diferit. De exemplu, site-urile de comert electronic difera de blog-uri si site-urile legate de diverse servicii.
Teoriile noastre cu privire la rata de respingere sugereaza ca, cel mai probabil, aceasta este calculata diferit si pentru fiecare tip de site. Intr-adevar, Google clasifica site-urile si tine cont inclusiv de „urme”. El este nevoit sa faca aceasta clasificare, deoarece utilizatorii care efectueaza cautarile pot fi destul de vagi cu cerintele si intrebarile.
Cel mai simplu mod de a reduce rata de respingere este sa-ti construiesti site-ul pentru oameni, si nu pentru motoarele de cautare, ceea ce exact asta ar face si o companie SEO de incredere.
Gandeste critic, construieste normal
Sa fie atat de simplu? Chiar este! Lasa marketing-ul online si SEO-ul pe seama profesionistilor si construieste-ti site-ul pentru oameni. Empatizeaza cu publicul tau.
Pune-te in locul unui utilizator care face o cautare pe internet – pentru serviciul pe care tu il oferi. Ce fel de mesaj vrei sa trimiti in mai putin de doua secunde? Gandeste-te la acest mesaj si trimite-l imediat. Rata de respingere va scadea, iar rank-urile tale pe Google ar trebui sa fie de durata!
Cand vine vorba de marketing-ul online si optimizarea motoarelor de cautare (SEO), ne poti contacta cu incredere. Echipa Daseo te poate ajuta sa cresti conversiile pe site si sa reduci rata de respingere!