1.    Cost scazut in comparatie cu PPC (Pay Per Click)

Sa faci optimziare seo are un cost relativ redus. Costa doar o investitie regulata de timp in continut excelent si o doza buna de rabdare din partea ta. Cand va aflati in topul rezultatelor motoarelor de cautare organice, puteti sa va asezati si sa urmariti traficul. Acest lucru este posibil fara a fi necesar un buget lunar pentru publicitatea PPC (pay-per-click), cum ar fi Google Ads

Problema cu publicitatea PPC (plata pe clic), cum ar fi Google Ads, este ca de indata ce bugetul se termina, traficul dvs. se va opri. SEO este in esenta darul care continua sa vina.

Pe masura ce continutul site-ului online se maturizeaza, acesta este indexat de motoarele de cautare precum Google si creezi backlinks catre paginile site-ului tau. De asemenea, oamenii se conecteaza la continutul dvs., iar site-ul dvs. web obtine autoritate cu privire la tema specifica sau subiectul de focalizare.

Efectul net al acestui lucru este traficul mai organic al site-urilor web. Acest lucru este realizat prin clasamente mai bune de cuvinte cheie pentru site-ul dvs. web.

2.     Credibilitate si autoritate superioare ale brandului

In realitate, multi oameni au incredere in primul rezultat al cautarii pe care il vad pentru un cuvant cheie sau un termen de cautare atunci cand il pun in motoarele de cautare precum Google. Ei considera ca companiile care se claseaza bine pe motoarele de cautare precum Google sunt de renume. Asadar, facand SEO site-ul dvs. web devine un brand de incredere.

Google filtreaza continutul web pe baza ghidurilor stricte de continut imbunatatite de actualizarile obisnuite ale algoritmului. Actualizarile algoritmului definesc cand si unde motorul de cautare arata un site de top. Aceasta inseamna ca utilizatorii primesc cel mai relevant continut atunci cand efectueaza cautari. Acesta este motivul pentru care utilizatorii au incredere in rezultatele de top ale Google. Si de ce aceste site-uri demonstreaza o credibilitate mult mai mare decat site-urile de rang inferior.

3.     Site-ul dvs. web trebuie sa fie in mod organic pe prima pagina a Google

Majoritatea oamenilor nu trec niciodata de prima pagina a motoarelor de cautare. Cand ati trecut ultima data la pagina 2 a rezultatelor cautarii? Aceasta inseamna ca, daca site-ul dvs. web nu se claseaza pe prima pagina de Google sau alte motoare de cautare, lipsiti de clickurile potentiale si de constientizarea generala a marcii organice.

Prin accesarea primei pagini a rezultatelor motorului de cautare, va asigurati un flux continuu de vizitatori organici ai site-ului web.

Trecand in partea de sus a primei pagini, incepeti sa va stabiliti marca ca lider in domeniul dvs.

4.     Accesul la date va permite sa utilizati continutul pentru generarea organica de potentiali clienti fara costuri

Analizand datele site-ului dvs. web, puteti vedea ce produse si servicii vizeaza vizitatorii pe site-ul dvs. web. De asemenea, puteti vedea termenii de cautare si intrebarile pe care le utilizeaza pentru a gasi site-ul dvs. web prin intermediul motoarelor de cautare. Acest exercitiu va va arata unde sunt lacunele din continutul dvs.

Toate site-urile web au lacune in continutul lor si, daca puteti furniza acel continut potentialilor dvs. clienti inainte de concurenti, oportunitatile vor veni la dvs..

Acest tip de date despre clienti este foarte valoros si este usor de accesat cu instrumente precum Google Analytics si Google Search Console. Utilizarea acestor date in avantajul dvs. este atat de benefica pe termen lung pentru site-ul dvs. web.

5.     Rezultatele bune necesita intretinere minima si beneficii pe termen lung atunci cand vine vorba de SEO

In comparatie cu publicitatea platita PPC, cum ar fi Google Ads, efectele SEO sunt de lunga durata si nu inceteaza brusc sa performeze atunci cand se termina bugetul.

Daca nu folosesti ceea ce numim practici SEO de tip Black-hat, unde folosesti tehnici SEO dubioase, rezultatele tale SEO vor fi de lunga durata. Tehnicile de Black-hat ar putea duce la stergea site-ul dvs. de Google la urmatoarea actualizare a algoritmului Google. Asadar, este important sa fii la curent cu cele mai recente informatii de la experti si profesionisti Google si SEO.

Desigur, exista o munca de mentenanta atunci cand vine vorba de mentinerea SEO si de pastrarea clasamentelor de top la rezultatele motoarelor de cautare. Continutul trebuie actualizat, iar site-urile tehnice si corectiile SEO trebuie sa fie efectuate periodic.

Cu toate acestea, pentru concurenti va fi dificil sa tina pasul atunci cand practicati in mod constant SEO bun.

6.     Concurentii dvs. ar putea avea deja SEO si sa inteleaga beneficiile acestuia

Acum ca ai realizat beneficiile SEO si ca este extrem de valoros, trebuie sa stii ca unii dintre concurentii tai sunt deja in trenul SEO si profita din plin de acesta in beneficiul lor.

Asadar, daca concurentii dvs. se claseaza pe Google, trebuie sa ii prindeti din urma si sa fiti sigur ca optimizati continutul site-ului web pentru cuvintele cheie corecte. Daca nu profita de SEO, valorificati lipsa lor de concentrare si folositi timpul pentru a avansa online.

Concentrati-va pe oportunitatile de cuvinte cheie cu coada lunga, care atrag volume modeste de trafic si incepeti sa lucrati de acolo. De exemplu, vizati „Cele mai bune servicii de consultanta juridica din Bucuresti”, mai degraba decat „servicii de consultanta juridica”.

Concluzii

Tinand cont de toate informatiile de mai sus, daca nu optimizati activ site-ul dvs. atat pe pagina cat si in afara paginii pentru a functiona bine cu motoarele de cautare, atunci limitati potentialul de performanta al site-ului dvs. web.

Afacerea dvs. ar putea beneficia foarte mult de procedeele SEO organice de baza. Desi acoperirea organica pe platforme digitale, precum reteaua sociala si cautarea poate fi in scadere, avantajele de mai sus arata ca SEO are unele avantaje mari pe termen lung pentru afacerea dvs.

61% dintre marketeri spun ca imbunatatirea SEO si cresterea prezentei organice este prioritatea lor de marketing. (HubSpot). Adaugati la aceasta faptul ca 57% dintre marketerii B2B au declarat ca SEO genereaza mai multe oportunitati decat orice alta initiativa de marketing. SEO ar trebui sa fie inca o prioritate foarte importanta pentru site-ul dvs. web.