Analiza tehnica a unui site este un complex de activitati care vizeaza identificarea erorilor tehnice si a erorilor din codul sau. Detectarea si inlaturarea lor in timp util este cheia promovarii cu succes a proiectului dumneavoastra.

Succesul unei promovari a site-ului depinde de o serie de factori:

  • Starea tehnica a sitului;
  • Continutul sau;
  • Profilul de referinta (link-uri de pe alte site-uri);
  • Factorii de comportament;
  • Strategiile de dezvoltare a proiectelor.

Analiza tehnica va identifica diverse deficiente in optimizarea interna a site-ului:

  1. Viteza de descarcare;
  2. Pagini si continut duplicat;
  3. Functionarea modulelor separate si a intregului site.

Si aceasta nu este o lista completa a problemelor tehnice care trebuie rezolvate in aceasta etapa.

Auditul tehnic seo se realizeaza in faza initiala a SEO, precum si pe toata durata de viata a proiectului. Completitudinea auditului tehnic afecteaza rezultatele pe care site-ul le va atinge in cele din urma.

ETAPELE ANALIZEI TEHNICE A UNUI SITE

Indiferent daca este vorba despre un magazin online sau un site media, exista parametri care trebuie analizati in mod obligatoriu.

Inainte de a trece la o analiza detaliata a proiectului, trebuie sa efectuati o analiza a datelor din Google Search Console. Aceste instrumente vor detecta erorile de pe site-ul web si le vor remedia inainte ca motoarele de cautare sa evalueze amenzile si penalitatile.

1. Indexarea

Cu cat mai multe pagini sunt indexate de motoarele de cautare, cu atat mai multe persoane viziteaza site-ul si cresterea venitului este mai mare. Ce probleme tehnice SEO trebuie sa verificati pe site cand vine vorba de indexare:

  • robots.txt – indica ce este posibil sa indexam si ce nu.
  • Prezenta meta tag-urilor pe pagini – acestea inchid paginile de la indexare.
  • Sitemap in format XML si HTML grabeste indexarea si reindexarea paginilor.
  • Lipsa de iframe, JS, Flash si alte tehnologii de navigare complica sau chiar face imposibila indexarea paginilor.
  • Datele de la webmasterii Google si Yandex ar trebui verificate pentru a nu exista restrictii si perturbari in proiectul de indexare.
  • Codurile de raspuns ale serverului configurate incorect afecteaza in mod negativ pozitia site-ului in motoarele de cautare. Daca proiectul dvs. are multe pagini cu un raspuns incorect din partea serverului, este posibil ca site-ul sa cada sub sanctiunile motoarelor de cautare.
  • In general, proiectul are codul 200 OK pe toate paginile; 301 Mutat permanent – pentru toate paginile cu redirectii; 404 Necunoscut – pentru toate paginile inexistente.
  • Structura URL nevalida poate duce la probleme cu indexarea site-ului si poate afecta vizibilitatea acestuia in motoarele de cautare.

2. Viteza de incarcare a paginii

Se considera ca o viteza de incarcare a paginii trebuie sa fie mai mica de 2 secunde, iar timpul de raspuns al paginii web HTML – pana la 200-300 de microsecunde. Cu cat este mai mare viteza de incarcare a paginii, cu atat utilizatorii se simt mai confortabili pe site. Mai mult, acesta este unul dintre factorii importanti ai clasarii site-urilor motoarelor de cautare.

Puteti masura viteza de incarcare a paginii utilizand o varietate de instrumente, cum ar fi „Instrumente pentru dezvoltatori” din browserul Chrome, FireBug si Google PageSpeed Insights. Nu uitati de versiunea mobila a site-ului dvs., care ar trebui optimizata, tinand cont de viteza de incarcare a paginii.

Ce trebuie sa cautati atunci cand analizati viteza de incarcare a paginii pe site:

  • Timpul de raspuns al serverului;
  • Viteza de transfer de date de la server la client;
  • memorie in cache;
  • Scripturile Java sunt comprimate si localizate in partea de jos a paginii;
  • fisierele CSS sunt combinate;
  • Pictogramele si imaginile mici care se repeta sunt imbinate in sprituri CSS;
  • Imaginile sunt comprimate in meta-date de inalta calitate – curatate, iar latimea si inaltimea sunt specificate;
  • Butoanele ar trebui inregistrate in CSS nu imagini;
  • se utilizeaza compresia Gzip;
  • CDN pentru site-uri mari cu geografie larga a utilizatorilor;
  • Exista anteturi HTTP modificate si modificate de ultima ora pentru continut actualizat constant;
  • Verificati timpul de functionare al serverului;
  • Verificati validitatea codului si a aspectului;
  • Site-urile folosesc un singur IP. Cu cat mai multe site-uri folosesc aceeasi adresa IP, va fi mai mare viteza de incarcare a paginii. Este recomandabil ca site-ul dvs. sa utilizeze un IP dedicat.

3. Continut duplicat

Continutul duplicat este de doua sau mai multe pagini ale site-ului cu acelasi continut, de obicei text.

Paginile duplicat sunt pagini cu exact acelasi continut, dar cu o adresa URL diferita:

  • Pagini duplicat generate de CMS: pagini index, pagini de paginare / page-1 /;
  • Oglinzi de site (cu sau fara www);
  • Pagini duplicat cu si fara bara „/” in URL;
  • Pagini duplicat sub forma de litere mari si minuscule in adresa URL;
  • Pagini duplicat asociate cu HTTP si HTTPS;
  • Parametri de sesiune in adresele URL;

Paginile duplicat (incomplete) sunt pagini cu un continut foarte similar, care se repeta.

Ce trebuie sa verificati pentru duplicate similare / incomplete:

  • Catalog si pagina produsului.
  • Director si filtre.
  • Catalog si filtre (pret, rating etc.).
  • Cautarea site-ului.
  • Categorii si subcategorii de directoare.
  • Versiuni lingvistice ale site-ului.
  • Postari pe blog.

Paginile duplicat pot fi eliminate in multe moduri, in functie de tipul lor. Principalele instrumente pentru combaterea duplicatelor sunt:

  • 301 redirectionare;
  • Configurarea fisierului robots.txt;
  • Setarea htaccess;
  • Utilizarea atributului rel = „canonic”;
  • Setarea versiunilor de limba prin atributul hreflang.

4. Linkuri deteriorate si pagini 404

Un link deteriorat este un link care duce la o pagina, o imagine sau alte fisiere ale site-ului inexistente, disponibile la o anumita adresa URL. Cand utilizatorii fac clic pe un link deteriorat, ei vad, de obicei, un mesaj care afirma ca pagina nu poate fi gasita si obtine o pagina 404. Daca numarul de erori depaseste un anumit prag, exista posibilitatea ca motoarele de cautare sa aplice un filtru pe site, ceea ce va duce la deteriorarea rangului sau.

Principalele cauze tehnice de ce apar linkuri deteriorate sunt:

  • O pagina a fost eliminata de pe site;
  • O legatura de pe un alt site duce la o pagina inexistenta, uneori aceasta se face in mod intentionat.

Concluzii

Dupa analizarea site-ului si detectarea erorilor la fiecare etapa, am obtinut o lista de sarcini de facut. In urma implementarii lor, site-ul va respecta pe deplin cerintele motoarelor de cautare. Setarile imbunatatite va vor ajuta sa extindeti si sa promovati eficient proiectul.