In ciuda complexitatii link-urilor interne, acestea sunt foarte importante in optimizarea SEO. Motivul? Link-urile interne strategice definesc arhitectura site-ului tau, ii imbunatatesc clasarea si ajuta la navigare.
In acest articol, vom explica de ce link-urile interne sunt atat de importante in SEO si cele mai bune modalitati prin care le putem utiliza.
Ce este un link intern?
Un link intern face legatura intre doua pagini de pe acelasi site, transmitand autoritatea de la o pagina la alta.
De exemplu, daca parcurgi un blog, vei constata ca scriitorul s-a conectat la alte pagini relevante de pe acelasi site. Acesta este un link intern.
Atat postarea originala, cat si postarea cu hyperlink au acelasi domeniu.
De ce linkurile sunt atat de importante pentru Google?
Google foloseste link-uri interne pentru a stabili cat de valoros este continutul tau.
Urmarind link-urile interne, cat si cele externe, robotii Google pot defini relatia dintre continutul de pe site-ul tau.
Cu alte cuvinte, robotii decid ce pagini acopera acelasi tip de informatii.
Repartizarea valorii link-ului
Cu cat o pagina are mai multe link-uri, cu atat are mai multa valoare pe link.
Pagina de pornire (homepage) a unui site are, in general, cea mai mare valoare a link-ului. Astfel spus, daca doresti sa apara o postare sau o pagina noua, vei dori sa le conectezi din pagina cu cea mai mare valoare a link-ului.
De exemplu, noile postari conectate de pe pagina de pornire vor avea o valoare mai mare a link-ului – si vor fi vazute mai mult – decat in cazul in care ar fi fost legate doar din pagina categoriilor.
Cum creezi o strategie de link-uri interne?
Daca detii un site, este indicat sa-ti revizui, adesea, strategia link-urilor interne.
Prioritizarea link-urilor interne iti asigura faptul ca Google intelege relatia, valoarea si relevanta postarilor sau paginilor tale.
Iata patru lucruri de care trebuie sa tii cont atunci când creezi link-uri SEO:
1. Creeaza continut relevant
Inainte de a stabili o strategie a link-urilor interne, asigura-te ca ai la dispozitie o strategie solida de marketing a continutului. Nu poti crea link-uri fara continut – si prin asta, ne referim la un continut bun.
O cantitate mare de continut inseamna mult text ce poate fi legat prin link-uri. Nu te stradui prea mult cu crearea unei arhitecturi perfecte de link-uri – este suficient sa trimiti link-urile in locurile potrivite.
2. Alege, strategic, ancorele interne
Cand vine vorba de conectarea link-urilor, textul pe care il alegi este totul.
Textul ancora ar trebui sa fie fragmente de propozitii firesti, naturale, conectate la link-uri relevante. Nu este nevoie sa il complici prea mult!
3. Utilizeaza link-uri interne in structura site-ului
Evita conectarea la pagina principala sau la pagina de contact din postarile tale. In general, ambele obtin suficient backlinking.
In schimb, poti opta pentru link-uri interne in structura site-ului tau, iar cel mai bun mod de a face acest lucru este conectarea la alte postari de blog.
4. Limiteaza-te la 3 – 4 link-uri interne pe pagina
Chiar daca Google este o baza de date, el este capabil sa recunoasca spam-ul atunci cand il vede – si vei primi penalizari pentru asta.
De dragul clasamentului si pentru cititorii tai, evita utilizarea excesiva a link-urilor interne.
Numarul pe care il utilizezi va depinde de durata postarii tale. Pentru postari de aproximativ 500 de cuvinte, incearca sa te limitezi la 3 – 4 link-uri.
Pune-ti la punct abilitatile de Internal Linking
Optimizarea link-urilor interne (internal linking) nu trebuie sa te copleseasca.
Crearea unei strategii solide de internal linking ajuta la clasificarea continutului relatabil, la crearea unui profil de link mai puternic, la cresterea traficului site-ului si la diferentierea articolelor informative.
In plus, o mai buna intelegere a site-ului iti poate imbunatati sansele de clasare pe Google. Si cine nu vrea asta?