SEO inseamna optimizarea motoarelor de cautare. Aceasta se refera la lucrurile pe care le faceti astfel incat atunci cand oamenii folosesc un motor de cautare precum Google si introduceti un cuvant sau o expresie care este conectat la subiectul site-ului dvs., site-ul dvs. apare in rezultate. Unul dintre lucrurile mai importante pe care oamenii trebuie sa le faca pentru a-si optimiza site-ul web pentru motoarele de cautare este crearea de backlink-uri.

Ce sunt backlink-urile?

Link-urile de pe site-ul dvs. web pot directiona utilizatorii catre alte site-uri web pe care le pot considera interesante sau importante. Acestea sunt numite link-uri de iesire. Pe de alta parte, link-urile de legatura sunt link-urile de pe alte site-uri web, care indreapta utilizatorii catre site-ul dvs. web.

Deci de ce sunt importante backlink-urile?

Acest lucru se datoreaza faptului ca acestea pot ajuta site-ul dvs. web sa fie mai popular pe motoarele de cautare. Atunci cand alte site-uri web se refera la site-ul dvs. web, atunci veti deveni o „autoritate” in subiectul pe care il abordati. Backlinks-urile servesc, de asemenea, ca o recomandare, iar Google ia act de acest lucru.

Google este folosit pentu a oferi site-urile web pe care le doresc utilizatorii lor, iar atunci cand aveti alte site-uri web care va recomanda dvs., atunci inseamna ca site-ul dvs. web trebuie sa fie ceea ce isi doresc utilizatorii.

De asemenea, Google monitorizeaza numarul de persoane care vin sa va viziteze site-ul, iar backlink-urile ofera un mod foarte convenabil pentru vizitatorii de pe alte site-uri web sa vina la dvs. Si pe masura ce obtineti tot mai multi vizitatori pe site-ul dvs., cu atat castigati mai multe „puncte” SEO.

Factorii cruciali de backlinking

Numarul de backlink-uri pe care le aveti este crucial, dar acesta nu este singurul factor important. Iata si alti factori pe care doriti sa ii luati in considerare:

  1. Relevanta. Sa presupunem ca site-ul dvs. web vizeaza vanzarea de piese auto si oferirea de servicii de reparatii auto. Dar daca primiti backlinkuri provenind de la site-uri web care nu sunt conectate in niciun fel la afacerea dvs. (cum ar fi site-urile de dieta vegetariana), atunci acest lucru nu va va imbunatati SEO deloc. De fapt, poate declansa suspiciunea ca nu ati castigat backlinkurile in mod corect. Google ar putea crede ca ati cumparat acele backlinkuri, iar acest lucru va poate aduce o penalizare.
  2.  Calitate. Nu numai ca site-urile web care se conecteaza la site-ul dvs. ar trebui sa fie relevante pentru nisa dvs., dar ar trebui sa fie, de asemenea, populare pe Google si alte motoare de cautare. Sa o spunem asa: esti jucator de baschet si ai nevoie de o recomandare – este mai bine sa ai o recomandare de la un antrenor celebru precum Phil Jackson decat de la un antrenor de liceu intr-un oras necunoscut. Revenind la exemplul nostru anterior, daca aveti un site de piese auto si un site de reparatii, ar trebui sa va straduiti sa obtineti link-uri de pe site-uri web bine stabilite conectate la industria auto.
  3. Diferite tipuri de site-uri web. Exista multe tipuri de site-uri web conectate la industria auto. Unele sunt bloguri si site-uri de recenzie, exista forumuri si directoare online, iar altele sunt site-uri comerciale. Aveti nevoie de backlink-uri de la toate si nu doar de la un anumit tip de site web.
  4. Viteza de achizitie. Nu poti sa apara brusc o mie de backlinkuri peste noapte. Aceasta va face motoarele de cautare suspecte. Obtinerea a o mie de backlinkuri este posibila numai daca le-ati cumparat si Google va va penaliza pentru ca ati incercat sa-i pacaliti.

In esenta, cu cat mai multe si mai bune backlink-uri ai, cu atat ai sanse mai mari de a-ti imbunatati clasamentul Google. Doar asigurati-va ca o faceti din punct de vedere etic sau altfel veti face mai mult rau decat bine pentru site-ul dvs.